Taxonomia

Termes associats

23 Descripció arxivística results for Música

23 resultats directament relacionats Exclou els termes específics

Concerto Moderato. Violino Principale / Concerto Moderato. Violino Primo / Concerto Moderato. Violino Secundo / Concerto Moderato. Viola / Concerto Moderato. Basso (Concerto a violino concertato, 2 Viol. Vla. e Basso)

Concertos del compositor austríac Carl Ditters von Dittersdorf (1739-1799). Estan desenvolupades les cadències i solos. Format vertical. Tres moviments: Moderato / Adagio / Presto.

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Melodia Le caprice de blanc / rondó (fragment)

Compositor desconegut. Obra anònima. Un foli. Fragment. Dos copistes: a una cara del foli s'hi troba una melodia titulada Le caprice de Blanc i copiada per la mateixa mà que altres obres relacionades amb Juan Martorell Olives; segurament per a violí. A l'altra cara del foli hi ha un rondó en La M per a "violino secondo".

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Mètode d'ensenyament per a violí (fragment)

Compositor desconegut. Obra anònima. Incomplet. Anotacions manuscrites. Dos quaderns de quatre fulls units (cosits pel marge esquerre), però les lliçons no van per ordre. A leccione 6 hi apareix el nom de Juan Martorell Olives, ratllat però encara legible. A leccione 21 hi apareix l'anotació manuscrita El Violí molt alt: el bras tant com se pot devall al violi â la part del Cós. Axo sempre â la memòria; a leccione 22 hi apareix l'anotació manuscrita Antonio Sintes. S'atribueix la còpia a l'entorn de Juan Martorell Olives en funció de la semblança amb la còpia manuscrita de la signatura 6:11:4. A algun dels exercicis la cal·ligrafia és molt tosca i poc segura.
Antonio Sintes podria correspondre a Antonio Sintes Casasnovas (1835-1909), violinista. Canonge penitencier des de 1866 de la catedral de Menorca. Músic afeccionat, rebé classes de Benet Andreu. Participà com a violinista en les vetllades musicals a cercles privats i també a l’orquestra que acompanyava la capella de música de la catedral.

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Partitura musical d'instrument d'acompanyament (calendas)

Compositor desconegut. Obra anònima. La Calenda, o anunci de Nadal, es canta a la missa de la Nativitat, el 24 de desembre per anunciar la celebració del naixement de Crist. Línia del baix, xifrat, en clau de fa. Assenyala vuit parts, cadascuna indicada amb un número i l'incipit literari del text llatí. Atribució de la còpia: a la partitura hi figura el nom de Juan Martorell y Olives, amb la mateix tinta i cal·ligrafia de la part musical.

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Minuets y Contradansas. Violino Primo. / Minuets y Contradansas. Violino Secundo (52 danses)

Compositor desconegut. Obra anònima. Part vl1 incompleta, falten fulls danses n. 3 a n. 10. Col·lecció de 52 danses (minuets, "paspie" i contradanses). Presenta evidents signes d'ús: brutícia. Possible còpia hispànica: "pitsicato", "Flauti", "paspie", "Co[n]trada[n]sa". Hi apareix la inscripció Gavino Olives y Olives.

Aria de Joan Pons / minuets

Compositor desconegut. Obra anònima. Fragment. 1 foli. A una cara Aria de Joan Pons , per a veu i acompanyament de violí; a l'altra cara uns minuets, còpia de la mateixa mà que les obres relacionades amb Juan Martorell Olives.

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Partitures musicals per a violí i baix (20 divertimenti)

Compositor desconegut. Obra anònima. 8 quaderns en format apaïsat. Incomplet. Paginació original anotada al marge superior dret, al recte de cada foli o bifoli. Mateix copista que sonates 6:11:2. Partitura de 4 o 5 sistemes per pàgina, doble pentagrama en clau de sol i clau de fa amb xifrat. Instrumentació no determinada al manuscrit, però possiblement es tracta d'una partitura per a duos (violí i baix) i trio (2 violins i baix).

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Partitura musical per a un violí segon (grave)

Compositor desconegut. Peça anònima. Un bifoli. La còpia presenta la mà del mateix copista que les obres de Valentine i Maccarani (6:10:2 i 6:10:3). Possiblement còpia hispànica: "Violin secundo". Quatre moviments (Grave-Allegro-Adagio-Allegro).

Família Olives, 2ª branca / Comtat de Torre-saura

Sonatas â duo Bassus / Sonata I Adagio (Trattenimenti musicali di Sonate da Camera a violino, violone o cembalo [...] opera prima)

Sonates del compositor italià Stefano Alli Maccarani (1666-1744). Dos quaderns de 9 i 10 bifolis, format vertical; nom de la part a la portada i, a sobre, dibuix d'una creu de quatre braços iguals. Obra instrumental per a dos instruments, violí i baix (clau de fa amb xifrat). Cicle d'onze sonates. Possiblement còpia hispànica.

Resultats 1 a 20 de 23